Recap

6 maart 2017 - Singapore, Singapore

Vandaag even een samenvatting van wat ik de afgelopen dagen allemaal heb gedaan. Ik ben vaak de hele dag weg geweest waarna ik zonder energie 's avonds thuis kwam en geen zin had om nog een bloggie te schrijven. Ik moet echt meer het openbaar vervoer gebruiken in de stad.

3 maart

Die dag ben ik ook weer alleen op pad gegaan. Dit keer op weg naar Sentosa. Op Sentosa staat een atractiepark van Universal Studios met een aantal resorts waar je gratis op kan komen. Wil je in de atracties? Dan moet je uiteraard betalen. Ik was verder niet geïnteresseerd in het pretpark, vandaag was er tijd voor een stukje geschiedenis. Op de linker kant van het eiland hadden de Britten toen Singapore nog een kolonie van het britse rijk was een fort gebouwd. In het fort stonden een aantal poppen zoals de situatie zich voordeed tijdens de invasie van de japanners in de tweede wereld oorlog.
Het was leuk om een keer gezien te hebben en bovendien gratis. #nederlander4life

Na het fort op Sentosa ben ik direct door gerezen naar Chinatown. Ik heb in Nederland een keer een video gezien over de goedkoopste Michelin ster maaltijd van de wereld. Die kan je bestellen bij Liao Fan Hong Kong Soya Sauce Chicken Rice & Noodles. Het eens zo kleine eetkraampje was nu een modern restaurant waar je op fastfood snelheid je eten kreeg en het was heerlijk. Zo lekker als het eten toen klonk in het filmpje, zo lekker was het eten in mijn mond toen ik het at. Het was puur genieten en ik ga zeker nog een keer terug voordat ik uit Singapore weg ga.

Na mijn soya sauce chicken & rice ben ik naar de botanichetuinen van Singapore gegaan. Deze tuinen staan op de Unesco werelderfgoed lijst dus ik was erg benieuwd hoe het er uitzag. Zoals verwacht stelde Singapore mij niet teleur. Ik zet wel wat foto's online dan snap je wat ik bedoel.

4 maart

Deze dag had Gold een rondleiding door Little India gepland. Little India is een plek in Singapore waar vroeger, en nu nog veel mensen uit India wonen. Voor dit event kon je je aanmelden via couchsurfing en zo'n 12 mensen kwamen ook daadwerkelijk opdagen. Als eerst stond er een lekkere Indiaanse maaltijd op de planning. Daarna nam Gold ons mee naar de markt waar je door gangetjes liep net wijd genoeg voor een persoon. Je kon er van alles kopen en alles was vers. In Nederland zou zoiets alleen niet kunnen want dan zou je problemen krijgen met de voedsel en waren autoriteit. Dat heeft vooral te maken met ongedierte wat daar zonder al teveel moeite overal bij kon komen. Maargoed, daarom heet dit ook Azië. We bezochten nog een Indiaanse tempel. De video met muziek uit die tempel zet ik nog online. En ik raakte tijdens de tour in contact met een heleboel andere couchsurfers.

Na de rondleiding ben ik met een aantal van hen nog gaan lunchen en hebben we nog een moskee bezocht. In de avond zijn we naar de lichtshow van het Marina Bay Sands geweest. Ook daar heb ik een video van.
Eerder op die dag had ik besloten om nog twee dagen langer in Singapore te blijven. De groep met wie ik was wezen lunchen gingen de dag erop naar nog een couchsurving event en wilde dat ik mee ging. Dus ik heb mijn bus ticket omgeboekt en ben de volgende dag mee gegaan naar de treetop walk.

5 maart

Al vroeg was ik uit de veren om deel te nemen aan de treetop walk. In een natuurreservaat hing een mega hangbrug die je langs de boomtoppen deed lopen van de jungle die onder je lag. Aan iedere zijde van de brug zaten apen op wacht. De aap in het begin liet ons met rust, maar de aap aan de andere kant van de brug was uit op de banaan van Vincent die hij in zijn rugzak had. Bekijk het filmpje om deze angstige momenten te herbeleven.
Vincent is een Fransman van 23 jaar oud die werkt in Singapore en ook mee was tijdens de Little India rondleiding. Tijdens de tocht door de jungle op weg naar de brug bood hij mij een slaapplek aan. Dus nu heb ik na Gold weer een plek voor niets om te slapen.

1. Tim:
    6 maart 2017
    Leuk om te lezen man geniet er van!
    En
  2. Ans linnebank:
    6 maart 2017
    Hallo Sem, mooie foto's!! En ik geniet van het verslag.
    Ik zie het allemaal voor me! Ben benieuwd naar het volgende verhaal. Liefs oma Ans.
  3. Frank Linnebank:
    6 maart 2017
    Hey Sem, als jij net zo geniet van het verblijf in Azië als ik doe van jouw verhalen dan heb je daar een mooie tijd!!
    Padre