Thailand

29 maart 2017 - Tambon Ko Tarutao, Thailand

Toen ik terug kwam bij mijn guesthouse op de laatste dag van mijn verblijf in Langkawi vroegen twee meiden uit Italië die ook in het guesthouse verbleven of ik ze mee kon helpen verhuizen naar Ko Lipe. Ze hadden met hun scooter een ernstig ongeluk gehad waardoor ze helemaal bond en blauw waren en onder het verband zaten. Ik ging ook naar Ko Lipe en ik was bereid ze te helpen. De volgende ochtend bracht ik hen met de scooter naar het ophaal punt omdat een van hen op krukken liep en we wachten op het busje dat ons naar de haven bracht. Toen we eenmaal door de douane van de haven waren voeren we naar Ko Lipe.

Ko Lipe is een geweldig tropisch paradijs ten noord-westen van Langkawi en is het mooiste tropische eiland wat ik tot nu toe heb gezien. De Perhentian Islands waren ook heel erg mooi maar door het afval probleem op zijn strande en in het midden van het eiland valt het in het niet vergeleken met Ko Lipe van wat ik tot nu toe heb ervaren.

Toen we aankwamen op Ko Lipe moesten we weer door de douane. Bij de douane stonden mannen in camoflage pakken met grote  reflecterende zonnebrillen en zeiden wat we wel en wat we niet moesten doen. Ze zagen er erg boos en knorrig uit. Maar uiteindelijk bleek hun uiterlijk niet hun ware aard te weerspiegelen. Ze waren eigenlijk best wel aardig. De vriendelijkheid van alle mensen in thsiland verbaasde me best wel. Ik dacht dat de mensen van Maleisië aardig waren maar de Thaise mensen zijn op een nog specialere manier vriendelijk. Ze lachen altijd en zullen er alles aan doen om je te helpen zelfs als ze je taal niet spreken.

Daarna ging ik naar het hostel Shanti waar ik voor 6 nachten een bed boekte. Ik had op dat moment nog geen goed ontbijt gehad dus ik had best wel trek. Een Franse jongen beveelde mij Papaya Mom aan. Een restaurant niet ver van mijn hostel. Ik ging naar het restaurant en bestelde Patai, een lokaal gerecht die de meiden van Italie mij hadden aanbevolen, en een mango juice. Toen ik op mijn eten wachtte viel mijn oog op de man, of waarvan ik dacht dat het een man was, die mijn mango juice aan het maken was. Hij zag er uit als een man en hij klonk ook als een man maar zijn borst vertelden een ander verhaal. Bij zijn borst zag ik twee borsten. Ik had er wel eens van gehoord hier in Thailand. Maar het zag er een beetje raar uit. En voordat ik er ergen in had zag de man dat ik naar hem aan het kijken was. Hij sprong op en draaide zich naar mij toe. Hij greep de paal naast hem vast en leunde er tegen aan. Hij stak zijn hand uit en zwaaide naar me op een hele verwijfde manier. Hij riep iets, maar mijn hoofd kon de taal waarin hij schreeuwde niet vertalen. Het overige personeel dat in het restaurant aanwezig was barste in lachen uit. Ik stond perplex en mijn hoofd werd een beetje rood. Dit was heel raar voor me. Maar ik wist dat dit de eerste keer was dat ik een ladyboy had ervaren.

When I came back to my guest house on my last day in Langkawi two girls from Italy came to me and asked if I could help them to move to Ko Lipe. In the end of their journey they had a terrible scooter accident wich left them very badly bruised and covered in bandages.
I was going to Ko lipe as well so I agreed on helping them. The following morning I brought them to the pick up point with a scooter because one of them couldn't walk and we waited for the minivan who transfered us to the harbour. Ones we were through custums we sailed for Ko Lipe.

Ko Lipe is this magical tropical island to the north-west of Langkawi and is the best looking tropical island I've seen so far. The Perhentian islands were also very beautiful but the trash problem that rulled its beaches and inner island can't compeed with Ko Lipe from what I've experienced so far.

When we arrived at the beach of Ko Lipe we had to go trough custums again. These men in camoflage outfits with big polaroid reflecting glases were in charge and told us what, and what not to do. They looked very mean and grumpy but in the end their outfit wasn't reflecting who they really were. They were actually very nice and kind. The kindness of all the people in Thailand surprised me very much. I tought the people of Malaysia were very kind, but the Thai have this even more special kind of kindnes. They are always smiling and will do what ever it takes to help you even if they cant speak your language.

After that I went to Shanti's hostel and booked for 6 nights. I diddn't had a propper breakfast and I was very hungry. This French guy in my room recommended this restaurant Pappaya Mom, not to far from my hostel. I went to this place and ordered Patai and a mango juice. Its a local dish and the girls from Italy said I definitely had to try it. So I did and waited for my food to arrive. When I waited I noticed this guy or what I thought was a guy who was making my Mango juice. He looked like a guy and also talked like a guy but his chest was telling me otherwise. There were these boobs hanging on his chest. People told me about this. It looked a little bit strange. And before I realised it, he turned his head and saw that I was looking at him. He jumped and turned his body towards me. He graped this pole next to him and leaned towards it. He put his hand in the air and waved to me in this very strange and gay kind of way. He shouted something to me but my head wasn't able to translate the language. After that al the personel in the restaurant started laughing. I was flabbergasted and my head was turning red. This was very strange to me. But I knew this was my firt encounter with a ladyboy.